Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Jenny - 24 augusti 2009 23:10

Inatt vaknade Wilda halv ett. Hon var kokhet, hade 38.7 i temp och mådde inte alls bra.

Visste inte hur jag skulle göra imorse, grabbarna förväntade sig ju att jag skulle följa med på första skoldagen.... JObbigt sånt där.


Väckte slutligen Wilda, hon hade bara 37.6 eller nåt sånt. Hon fick alvedon så hon skulle orka med. Tyckte lite synd om henne, men, men.

Grabbarna hade bråttom att komma iväg, tyckte tiden gick för sakta :D Klart, det är ju skoj så här i början, går ju dock över framåt vintern.


Otroligt att återigen följa med mitt barn in i första klass, dom växer upp på tok för fort. Hade jag inte haft Wilda har jag nog haft det skitjobbigt. Vad skulle jag gjort hela dagarna då medans pojkarna varit i skolan??? 

Vi åkte hem så vi var hemma runt halv tio, då var Wilda trött och slut och bad själv att få gå och lägga sig. Jag lät henne sova tills hon vaknade.

Hon vaknade 3.5 timme senare och var riktigt pigg och feberfri, lillskruttan.


Hann städa undan ordentligt här, måste nog börja byta gardiner, är less på dom som e uppe nu. 


Grabbarna kom hem med bussen. Dom e roliga. Wiktor sprudlande glad och hade massor att berätta. William var sur och tjurig och pratade bara om att han ville följa med någon hem efter skolan.

Helt ok tyckte jag, men vem vill du följa med? När han stött och blött ett bra tag kom han fram till att  han inte har några kompisar, att han inte har en bästa vän längre. För hans bästa vän vill aldrig att han ska komma längre och han får aldrig sova över.

Jobbigt för mig som mamma att hantera och jag vet ju inte vad jag ska göra åt det heller. Har peppat honom denna sommar men han har det svårt att själv fråga och de ggr han frågat själv har han fått nej. 

Han har kompisar och han är omtyckt men just idag kanske han fick andra funderingar, kanske han förstog vad en bästa vän är för något. Och upptäckte att han faktiskt hade behov av en sån, han har nog inte haft det tidigare.

Äh, jag vet inte. Tycker det är skitjobbigt! Avskyr situationer där man står handfallen och inte kan göra något för att påverka.  Sur var han i alla fall, min plutt :(  Det vände som tur var efter ett par timmar.


Här kommer lite bilder på Wilda som var sur.

 

 

Hon är ju den sötaste lilla tjej som finns!!


Den här coola fjärilen gjorde mig sällskap när jag hängde tvätt

Den var stoor och den var vacker dock tycker jag dom ser lite ondskefulla ut. Det är ju bara vingarna som är vackra......resten....hua.


Nä, på återseende! 

Ovido - Quiz & Flashcards