Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Kreativ dag

Av Jenny - 1 februari 2011 22:26

Vissa dagar hinner man inte med nånting och andra dagar hinner man så mycket.

Handlar väl och lust och vilja kan jag tänka mig.


Imorse efter frukost satte jag mig för att pyssla lite, var beredd på att Wilda tänkte komma och klämma in sig med mig. Hade inte beräknat att hon skulle ta över mitt arbetsbord   

Ja, ja det gick ju det oxå, jag klarade mig på den lilla ytan vid datorn och samtidigt så kunde jag hjälpa henne. Hon gillar mest att glittra och klistra klistermärken men ibland vill hon tejpa.

  Lyckades göra klart ett beställningskort som jag hoppas hon blir nöjd med. Vågar inte visa det än. Det är nog ingen större risk att mottagaren ser det här på bloggen men man vet aldrig.

Knypplade ihop två till utan anledning, det var mest för att testa lite annat.

    Så är det nån som vill ha dom så är dom till salu   


Blir mycke kort och grejer, har kommit av mig helt när det gäller lo´s och ändå vet jag att jag har massor av kort som vill bli grejade med. Vill stoppa in i mitt album, vill göra barnens album...


Har köpt två canvastavlor som jag tänkte göra nåt med, det är rätt tomt på ena köksväggen. Rätt som det är sent en kväll kanske inspirationen kommer.


Hann i alla fall röja av här efter pysslandet, skurade toan oxå, urk!


Det var inte soligt idag, vilket var synd. Ena stunden snöade det och i nästa regnade det men vi gick ut i alla fall. Blött och lite halt ute men underbar luft. Tog oss en lite promenad runt ägorna och svarade på en billion frågor.

Sen var det dags för madrassåkning, skulle ha satt på mig full skyddsutrustning, ja i alla fall en hjälm!

Wilda ville att jag skulle ligga på mage och hon skulle ligga på min rygg, fort går det och hundrackaren springer som en tok runt omkring oss och sen gäller det att parera snövallarna nere vid garaget.

Det gick bra, för bra så till slut var det dags för krasch! For med huvudet rätt in i isen på snövallen så nu har man en rejäl bula i skallen. Slut på det roliga  men vi hittade på annat. Borstade Freja och klippte klor.


Grabbarna kom hem och dom fikade hela högen sen var det bara att börja med middan.


Ingen träning ikväll men städning på Kulla funkar ju oxå.


Har städat undan nu efter kvällens pysslande så nu blir det duschen och sängen tror jag. Vill läsa min bok. Har börjat läsa Twilight-serien  


Imorgon blir det fullt upp, vi ska äntligen få komma till logopeden. Wiktor har inte fått träffa någon logoped på jättelänge! Så det ser vi fram emot. Jag har en läkartid men den ska jag nog avboka och på kvällen blir det träning och Kulla-städning.


Nä duschen var det!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards