Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Matbrist!

Av Jenny - 4 februari 2011 08:19

I onsdags låg ju jag däckad. Anders ringde i vanlig ordning innan han slutade för att kolla om han behövde handla något. Något yrvaken svarade jag att det inte behövdes.

Igår var det ingen som handlade heller.


Det blir lätt kaos om inte vissa saker finns hemma. Har ju en som vill ha allt på sitt lilla vis, inga stora ändringar får ske. När det gäller frukost och kvällsfika så MÅSTE det vara som det alltid är, bara avsaknad av salami ställer till bekymmer.


Igår kväll konstaterade vi att det var slut på bröd, vi hade lingonrova och rostbröd, fast inte vitt rostbröd utan den grova varianten. Gråt och tandagnisslan! Men yoghurt fanns och tills slut var det ok.

Imorse var det lite värre, alla åt yogurt igår kväll så den var slut imorse.

Inget mjukt bröd, då kan man inte dricka oboy, ingen yoghurt vad sjutton skulle han äta!!?? Var vi fattiglappar eller!!??

Men på nåt sätt så lyckades jag övertyga honom om att fil och flingor fungerade och faktiskt, han accepterade det efter lite gnäll.

Sen var det det här med frukt. Har ALLTID ett par kg frukt hemma. Båda pojkarna har dock slutat ta med sig frukt på skolan, jag frågar varje morgon men får ett nej till svar.

Imorse fanns det två apelsiner, ett rött äpple med lite skrynkligt skal och två bananer med bruna prickar.

Så säger BÅDA två att dom ska ha frukt med sig idag. Det är så man kan hålla sig för skratt. Ett äpple och en morot fick följa med dom.


Idag ska jag dock handla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards