Alla inlägg under april 2009

Av Jenny - 5 april 2009 22:38

Kom hem idag efter vår helg ute i på Polycarpus. Tyvärr hade vi inte tur med vädret, grådisigt och regn hela helgen men vi hade det bra i alla fall. Kom dit vid 19 på fredag kväll, då var det bara att installera oss ,packa upp väskor och ge barnen lite kvällsfika. Dom var uppe bra länge men somnade ovaggade, dom klev ju upp jättetidigt på fredagmorron så dom var rejält trötta.

Vi vuxna drack gott och spelade Retro, ett spel jag gillar väldigt mycket. Tyvärr så spelas det på tok för lite spel i detta hus :-(

Lördag var vi ut på en udde och fiskade lite, det var typ 1 dm vatten på sjön så det var bara Conny, William och Wiktor som gick ut, ingen fisk ville fastna. Grillade korv, det är ju så otroligt gott med korv när man grillar och äter utomhus, går knappt att sluta äta. Wilda hon var sur och grinig, Anders fick gå tillbaka till stugan med henne. Hon var trött men kunde inte sova utomhus på en filt, hemska tanke :-P Det visade sig att hon behövde gå på pottan oxå men sen somnade hon gott i sin säng.

Jag och Trine satt kvar nån timme till i regnet och pratade. 

På eftermiddan var det dags för bastu, åh så skönt! Har inte varit så förtjust i bastu tidigare men därute är det så skönt och tillsammans med något gott och kallt att dricka blir det ännu bättre ;-) Vädret såg ut att vara på bättringsvägen när vi gick för att basta, nästan så solen kröp fram litegranna. Men när vi kom ut var det grått och trist. Lite vackert ändå då en trollsk dimma lagt sig över sjön.

God taccos middag, gott efter dagens utevistelse. Barnen supertrötta så våra barn sov innan 21 allihopa. Vi vuxna var oxå trötta så det blev inte så mycke samvaro under kvällen, gav upp tidigt men det var såå skönt att krypa ner i sovsäcken.

Vi har varit  därute vid Knäsjödamm nu många gånger, jag får inte ångest när Conny kommer med förslaget längre.

Efter att ha varit där första gången så tänkte jag, ALDRIG mer. Idag åker jag med glädje trots att jag inte vänjer mig vid utedass, stearinljus och brist på el. Jag gillar att ha det bekvämt omkring mig, värme, riktigt lyse, toalett, dator, telefon etc, etc. Det ÄR jobbigt att sätta sig på dass och känna den bistra vinterluften vina upp i ändan, det är jobbigt att göra allt i ett dunkel ens enda ljuskälla är stearinljus. Vatten ska kokas för att kunna diskas, att värma mat snabbt i micro är ju bara att glömma, man vaknar ibland på natten för att det är kallt då är det bara att kliva upp och göra upp eld ibland. Största fasan när jag är där är att det ska hända något med barnen. Finns knappt täckning på mobilen, finns ingen bilväg dit, det är tre km att gå till uppställningsplatsen för, bilen på sommaren tar det 35 minunter med båt. Så man är verkligen offside!

Det som är bäst av allt är ändå bristen på just el. Det finns inte tillgång till tv, dator eller tvspel. Det blir jädrans mycke tid över för varandra. Barnen kramas och sitter i knä som aldrig för. Dom är gosiga varje dag annars oxå men det blir ännu mer därute. Dom har ro att sitta kvar och mysa i knät på oss, dom byter mellan mig och Anders. Det finns inga måsten som gör att kramstunden måste avbrytas heller. Det är verkligen tankning av närhet!  Kände när vi åkte hem att all närhet med pojkarna var otroligt viktig och avkopplande, kanske borde införa en dag i veckan utan tv, dator och tvspel och bara gosa och mysa. Ohållbart men en mysig tanke.

 


Det var skönt att komma hem i alla fall. 

Appropå ingenting så har jag och Anders varit tillsammans i 11 år idag! Inte illa presterat ;-) Träffades den 14/3 1998 första gången, pratade i telefon varje dag, träffades varje helg men jag var tillsammas med en annan då som jag var tvungen att avsluta. Och till slut fick jag en ände på det förhållande och sen dess har det varit vi. Trodde nog varken jag eller Anders den där kvällen för 11 år sen! 

Anders, jag älskar dig!

Av Jenny - 3 april 2009 18:15

Japp nu drar vi till Polycarpus, en stuga mitt i skogen utan el, så vackert och så häftigt. Tog några besök innan jag vande mig vid utedass och annat obekvämt ;-)

Imorse när jag skjutsade Wilda på dagis såg jag ett lodjur!! Det var häftigt!

Nä måste åka, återkommer på söndag............

Av Jenny - 2 april 2009 23:57

Har varit ledig från jobbet idag, å dagen har spenderats med Wilda matilda. Åh nå sjutton e hon vild alltid!!! Snacka om att det går i ett, vad kommer energin ifrån?? Hon pillar och grejar på allt, precis allt! Klättrar och kliver överallt och blir skogstokig när hon får ett nej :P Så här var inte grabbarna minsann! Men hon är ändå alldeles underbar

Var upp till mamma en sväng mitt på dagen, hade glömt några grejer där igår när vi var dit för att gratulera.  Drack lite kaffe och surrade. Hem igen för att vänta på skolbussen.

Det är himmelriket för Wilda nu med allt vatten ute på gården, vatten är underbart. Hon verkar alldeles fachinerad av allt det blöta runt hennes fötter, att gräva i jorden och känna på barriga grenar. Tänk vilken ny värld som öppnas för ett litet barn som på egen hand kan spatsera runt och upptäcka allt som finns att se. Hon sken som vårsolen min lilla prinssessa.

När buskillarna kom hem packa vi in oss i bilen för att åkaoch gratulera Patrik som fyller 7 år idag, vi kan ju inte göra det i helgen så vi passade på idag. Fika och tvspel blev det, ja Wilda och jag fikade inte. Wilda gillar inte att fika, ja just nu gillar hon inte att äta överhuvudtaget, inte här hemma i alla fall.

Börjar 7 imorgon, gör inte det särskilt ofta. Vi brukar i vanliga fall göra som så att Anders går eftermiddag när jag börjar 7 för att inte barnen ska få så långa dagar,får se hur detta kommer att gå :o)

Kl 13 ska vi på bup. Psykologen ska delge oss sin utvärdering, får se vad han kommit fram till den här gången. Vi vet ju hur gossen är men det är ändå väldigt jobbigt när någon annan ska delge oss saker om min älskade unge, brukar bli ordentligt ledsen. Det blir så kompakt, allt finns ju liksom listat! Oftast får man ju doser av en del av sakerna gossen har för sig varje dag, men dessa genomgångar är som en dag med full dos av alla bekymmer på en gång. Dessutom har dom inte försökt samla allt på en och samma dag. Hade känts bättre om alla sagt sitt på en gång så vore det gjort. Strunt samma, han är ju så go och härlig i vilket fall, inget kan ändra på det. Alla har vi våra sidor ju.

Nä ska nog hoppa in i duschen så det är gjort imorgon, en sak mindra att tänka på.



Ovido - Quiz & Flashcards