Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Jenny - 14 mars 2009 21:05

Idag har det varit en riktig tråkdag!

Förmiddan gick bra, solen lyste, varmt ute som upplagt för grillning :o) Tyvärr, inget korvbröd i frysen och dumt att åka och handla bara för det.

William for iväg på kalas hos klasskompisen N, Wiktor hade kompisen P här. Dom satt inne en stund innan vi fick ut dom.

Anders grejade med traktorn lite och jag och Wilda tog oss en promenad i det underbara vädret. Sen var vi ute och åkte tefat  och Wiktor och P gjorde en snygg snögubbe. Wilda fick sig en skotertur med pappsen. Hon gillar det som brummar och låter, blev faktiskt förbannad när Anders stannade traktorn :o)

En fikapaus med nyponsoppa och mackor blev det, men Wilda åt inget, hon vill inte äta än....förvånad att hon ändå orkar med, iofs så sover hon mycke  på dagarna.

Jag hämtade William, E och L från kalaset, dom hade haft kul som det hördes.

Ja, Wilda har ju haft magsjuka och vi trodde att allt var lugnt, ingen annan har ju insjuknat här hemma och inte av firarna som var här i torsdags heller. MEN, nu ligger Anders för döden. JO, det gör han, vi vet väl alla hur män blir när dom är sjuka?!  Han är helt utslagen. Ok, lite synd om honom är det men bara lite. Så filmkväll och mys är bara att glömma och bion imorgon som var min egenhändigt fixade födelsedagspresent är även den i farozonen.


Så nu blir det jag och datorn ikväll, men det är inte så tokigt det heller.



Av Jenny - 14 mars 2009 00:54

Ja, nu är det mitt i natten :o) Kvällen gick ju väldans fort, dagen var lång så in i vassen.

Wilda hade en lugn natt, men imorse var det som om det var nåt på gång igen, grät och skrek, hostade och torkade sig i munnen med en handduk men det kom som tur var ingenting. Men hon mår inte bra....grinig och kinkig och vill vara nära hela tiden något vi inte är vana vid. Hon är nästan alltid glad och aldrig särskilt kramig av sig heller, ganska mysigt att hon faktiskt inte är sig själv trots kinkigheten. La sig vid 10 och sov till halv ett, hon var het slut, halv fem ville hon sova igen och sov då en timme. Sen har hon varit pigg och busig. Dock ingen aptit men det kan man ju förstå....


Anders kom hem från jobbet lagom till Let´s dance började, Wilda dansa och klappa händerna, grabbarna spela Lego Star Wars och var inte speciellt intresserade av att kolla. Annars brukar vi alltid ha "fredagsmys" om jag inte jobbar.

Fixade film till dom istället som dom kunde kolla på, brukar göra så på helgerna. Wiktor ligger på madrass inne hos William och kollar på film, kvällens film blev SnowBuddies. Dom tyckte den var bra så dom ser nog den imorgon kväll oxå om jag inte fixar fram en annan. Är dom snälla kanske dom kan få se Star Wars episod 4 som dom tjatat om sen dom såg 3:an.

Efter Let´s Dance blev det film för mig och Anders, "Rallybrudarna". Den var bättre än jag trodde faktiskt. Imorgon blir det nog "Australia" efter melodispektaklet.

Just ja. Vi har haft vinlotteri på jobbet idag. 10 stycken var med denna gång, B var lottdragare. Hon var sååå duktig :-P Jag vann första vinsten!! 5 flaskor med vin, inte illa. Kunde inte vänta till efter helgen så min gulliga svägerska E svängde förbi på mitt jobb och hämtade dom innan hon for hem. Så ikväll har vi druckit ett rött, DRICKBART (he,he) vin, "Two Oceans! hette det. Jag har svårt för röda viner men tränar eftersom det är "bättre"  gi än vitt. Skam den som ger sig, nu har jag nog 3-4 st röda jag klarar att dricka.

Nä bäst att nanna kudden, det är en dag imorgon oxå....Wilda har ju blivit morgonpigg den lilla rackarungen.....

Ovido - Quiz & Flashcards