Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Jenny - 20 mars 2009 23:34

Här vart det fullt hus i eftermiddag.

Tog fram lite leksaks-köksgrejer (hmm vilket ord det blev)till Wilda. Tänkte börja greja iordning ett rum åt henne på övervåningen men hon måste ju även ha en lekvrå här nere. Men hur som helst. Kartongen kom inte längre än till köket, och där bänkade sig Wiktor, Lovisa och Kasper. Dom lekte och verkade ha himla trevligt, Wilda som sakerna var tänkt till brydde sig inte nämvärt. Nä, hon ska ha sin banankartong och leka med vatten vid diskbänken  då är hon nöjd.

Tacco-middag blev det, blir så varje helg men William äter bra då han får det så....

Vid 18 kom mamma för att vara barnvakt..igen. Två ggr samma vecka, nu har vi nog förbrukat årsransonen. Jo det är sant! Mer än så brukar vi inte vara utan barn, ha,ha. Iofs så ska hon ha Wilda i juni för då ska vi på bröllop i Tyresö. Längtar! Ska bli så kul att träffa Emma igen, ser henne alldeles för sällan tyvärr. Saknar henner ofta. Vi träffades för snart 15 år sen i Zurich om nån är intresserad..... Vi har varit med om många galna upptåg!

Vi var på bio ikväll jag och Anders. Vi såg "Män som hatar kvinnor". Mycket saknas om man jämför med boken, dom som inte har läst böckerna vet ju inget om Lisbeths förflutna, men iofs, vet dom inte så vet dom ju inte vad dom borde veta för att förstå henne...eller nåt. Men jag tycker filmen var ruggigt bra!!! Såg min storebrors förra hus, det var lite fränt.

Mamma hade i alla fall fullt upp. Wilda förstog att det var fredagkväll och då ser man Let´s Dance...det ville hon göra ikväll. Dom hade somnat till slut allihopa i alla fall.

Nä over and out! Jobbar 8-20 imorgon, vi skulle visst på Technicus............ Sov gott!

Av Jenny - 20 mars 2009 13:45

Här sitter jag, det är riktigt tyst och lugnt trots att det finns 5 barn i huset för tillfället. Sitter och funderar på om det kommer ett 6:e.....

Wilda sover, William och Wiktor leker med kusinerna. 


På förmiddan har jag, Wiktor och Wilda varit till Annika, planerat inför bytardagen och druckit kaffe. Vi hoppas verkligen att det kommer mycket folk så de som ska sälja får sälja litegrann.

Ska bli skoj, älskar att köpa kläder till barnen både begagnat och nytt. Just nu behöver William byxor. Han har vuxit litegrann på längden så alla 128 börjar bli för kort. Men att hitta byxor till honom är riktigt svårt. Han gillar inte byxor med knapp och gylf, det funkar om dom har rätt mjuk linning eller ställbar resår. Vill helst kunna dra av och på utan att behöva pillra med knappar och bälten. Från stl 134 så finns inga byxor med ställbar resår, det finns inte heller mjuka byxor, jo jogging men det vill jag inte att han ska ha annat än på gympan. Så jag får vackert leta vidare... Nån som vet av nåt bra klädmärke med snygga, tuffa byxor som inte har knapp eller är jeans kan hojta till!

Ja annars rullar det på. Är lite slö idag, borde göra massor egentligen eftersom jag ska jobba helg. Gör jag inte ifrån mig idag så har jag ännu mer att göra på måndag när jag kommer hem från jobbet och det avskyr jag!! Men det är ju så trevligt att ta det lugnt när alla barnen är lugna :-)

Nä bäst att göra ett ryck!


Ovido - Quiz & Flashcards