Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Jenny - 23 mars 2009 23:06

blev det igår. Satt på jobbet och skulle skriva i bloggen hade kommit halvvägs när det flimra till och allt jag skrivit var borta :o( Surade 30 sekunder och började om. Skrev en roman och klicka på spara inlägg. Allt såg ut som vanligt men det fungerade inte.

Vi har tunna klienter på jobbet, den är totalt värdelös! Iofs så får vi bara använda datorn när det gäller jobbet, men hur lätt är det att låta bli när man sitter där i tystnaden kl 23, alla sover och jag har inget att göra?! Skitdator är det i vilket fall!


Har ju som ni förstår jobbat i helgen. En rolig helg med glada och duktiga ungdomar som var taggade för lite bilåkning. Var till Härnösand, några på technicus och vi andra kolla in de få butiker som fanns. Lunch på McDonalds, jag var duktig och hade lunchlåda med mig :-P.

Mår allra, allra bäst när jag inte äter snabba kolhydrater, ja dom långsamma är inte heller bra jämt. Mår urk när jag tar jag kliver av min gi-väg och äter saker som inte är bra men jag hoppas att jag någon gång lär mig av misstagen. Nu är det inte längre så att jag jagar kilon, nu är det välbefinnandet jag vill ha men ändå så gör jag fel...... Blir sur på mig själv!

På söndan ville inte ungdomarna göra något speciellt men blev ivriga när vi föreslog Dollarstore :D Så det blev en tur till Kramfors, alla hittade nånting att köpa så alla var glada.


Igår kväll hade jag hemlängtan, jobbade långhelgen vilket tyvärr innebär att jag åker innan de andra klivit upp och kommer hem vid sänggåendet på lördag, Wilda sover då redan. På söndag åker jag igen när dom andra äter frukost och slutar på måndag när barnen är i skolan och på dagis.

En av pojkarna har alltid haft det jobbigt när jag jobbat långhelg, har alltid "straffat" mig. Men nu har vi blivit riktigt duktiga på att hantera båda han och jag.

Idag struntade jag i alla måsten, ville inte hålla på och greja här hemma. Bjöd ner Åsa och Annika på hembakade semlor, själv åt jag paprikaskivor, fetaost, cachewnötter och en ruta mörk choklad, det var inte helt fel. Satt och surrade, mamma kom förbi en sväng oxå. 

William har nog inte saknat mig alltför mycke han ville åka till Emelie och leka och det var helt ok för oss andra. Körde dit båda grabbarna och åkte för att hämta lillskruttan. Vi passade på att leverera matlåda till Anders innan vi åkte hem. 

Hade beslutat att göra fiskbiffar med romsås idag till middag, det är ju såå gott! Bjöd ner Annika och barnen på middag oxå, vilket var trevligt!

Kvällen har bara sprungit förbi. Badning, läxläsning  och märkning av kläder inför bytardagen.

Imorgon ska vi på baby-cafe tror jag...får se om jag ids.

Ovido - Quiz & Flashcards