Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Jenny - 2 juni 2009 22:14

Har inte skrivit nåt på flera dagar. Helgen var ju så varm så sitta vid datrn var ju inte att tänka på!

Fredag var J ch Å hit en sväng på kvällen

Lördag var det Mc-dag och cruising. Anders var med och åkte kortege genom stan på dagen, sen var han konfriencer ( ingen aning om hur det stavas) dessutom vann han Pris för BEST IN SHOW. Han sa det var pinsamt men detta har han "tjata" om i flera år. Han tycker kanske att andra ska uppskatta hojen lika mycke som han kanske ;-)


Fick grillat hos mamma till middag, åt så jag blev fyrkantig, typ! Hade med efterrätt, en gi-kladdkaka med vispad grädde smaksatt med lime. MUMS! Den smälte i munnen kan jag lova.


For ner på stan på kvällen för att kolla in alla fina bilar, det var måååånga bilar i år. Säkert det vackra vädret som bidrog. Kom hem vid elva, inget barn somnade i bilen. Jo, förresten, Wilda matilda somnade till slut :-) Men hon höll ut in i det sista.


Söndag var Wiktor på kalas hos en klasskompis, dom hade haft skitkul tydligen. Påhittiga föräldrar det där!

Själv tog jag med William till "stugan i Ed". Mitt jobb var där och hade en liten fest för våra stora ungdomar som nu slutar på Häggen :-( Man kommer verkligen att sakna dom, man har ju träffat dom massor under dessa 11 år som jag varit på Häggen! Jag hoppas allt kommer att gå bra för dom.


Igår försvann dagen helt och hållet! Körde Wilda på dagis och åkte direkt till elljusspåret för en promenad. Har ju varit snorig långt upp och haft ont i halsen sen förra veckan så jag har inte kunnat motionerat. Jisses vad man tappar kondition på kort tid! Orkade knappt runt :-( 

Vek och sorterade massor av tvätt, sydde namnlappar i en hel hög med kläder oxå! Hann dock inte lägga in dom i barnens garderober och byrå. Funkade ändå, dom hade inte hoppat in av sig själv utan allt låg kvar och väntade idag när jag kom hem efter jobbet.


Tanken var att jag skulle gå idag efter jobbet, jobbade natt, men jag hade så jäkla ont i halsen i morse :-( Åkte och solade istället, vet inte om det är särskilt klokt med massa baciller i kroppen?! Men så blev det.


Här hemma har jag inte gjort mycke mer än tvätten. Var på fotbollsmatch ikväll, dom förlorade ikväll. Dom spelade mot min kompis lag, jätteduktiga killar. Fast våra är oxå kanonduktiga faktiskt!

Wilda har gnällt hela eftermiddan, olikt henne!! Ville inte äta heller.

Medans vi var på Risön började hon pruppa jättemycke så jag trodde då att det var pottadags, lilla fröken ville dock inte göra det i gräset utan höll sig tills vi kom hem, hon e duktig lilljäntan min.


För övrigt fryser jag, har ont i huvet och halsen. Vill inte vara sjuk, ska ju till huvudstaden på fredag!!


Imorgon har vi hjärt o lungräddning på Niphälsan.....


Nä nu tänker jag lägga mig!



Ovido - Quiz & Flashcards