Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Jenny - 16 juni 2009 23:28

Har kommit på en sak ikväll när jag chattade med en vän.


Jag scrappar ju, det är en DYR hobby och den ger mig ett ha-begär :-) Men man kan göra fynd oxå. Lillebror B hjälpte mig med att göra ett fynd i söndags, på E-bay. Suktat efter alfabetet "Diesel" länge, jättelänge! I webbutik 1745 kr och då var det nedsatt. På tradera gick ett på auktion för över 1000 kr! JAg vann på ebay för 501,90 med frakt från USA. Det är redan skickat så nu räknar jag dagarna tills det kommer!


Till saken, scrapbooking är dyrt! Kräver rätt mycket även om det finns dom som kan scrappa med få köpta material, jag är inte sån tyvärr. Men den tid jag sitter med mina ideer, är lugna och lustfyllda timmar. Min senaste LO (som en albumsida kallas) tog nog 4-5 timmar att pyssla med. Jag lägger ner mycke tid på att fundera och klura vad som kan bli bra. Ibland lägger jag bort det jag håller på med för jag kommer ingenstans medans andra gånger så går allt som på en dans, behöver inte tänka eller fundera.

Det är avkopplande att scrappa, jag blir rofylld och får ett lugn inombords.

Att scrappa är som terapi för mig, en terapi som fungerar, ibland bara korta stunder men det fungerar.


Alternativet hade kanske varit att gå och prata med en psykolog för att få terapi. Det är också dyrt...Och det fungerar inte..det vet jag, jag har provat... dom ger en bara mer saker att våndas över...dom tror att man har en av och på knapp!


Jag är glad att över att jag äntligen börjat scrappa!


Dagen har varit bra, solen lyste! Var ute med barnen, planterade, kollade, gungade och kolla på en fågelunge som ramlat ur boet. Barnens kusin har varit här och lekt.


VAr och köpte ett NIntendo Wii i lördags, det var DYRT! Men funkar det för Wille så är det ju bra, sjukgymnasten anser det i alla fall. Inte ofta barn får "recept" på att spela tv-spel :o)

Tyvärr gillar han inte att spela Wii. Men har man sämre motorik, kordination och balans än lillebror så är det kanske inte så kul att spela. För det är svårt för honom.

Vi kommer att få införa att han ska spela minst 20 minuter varje dag annars är det bortkastade pengar. Sug på den  ni!  :-)

Köpte till extra wiimote och nunchuck, har beställt brädan och ett spel till den. KÖpte även Lego star wars och svärd. Fast det håller vi på ett tag. Har ställt krav på star-warsälskaren att vi ska följa matsedeln utan bråk innan han får spela.


Har varit på Troll-teater idag på Wildas dagis, världens bästa dagis med världens bästa personal. Alltså vilken tid och omsorg dom lägger ner på sitt arbete! Helt otroligt. Tänk er att sätta upp en teater med barn i åldern 1-6 år och alla är med på sitt sätt! Dom var jätteduktiga!


Anders är oxå duktig. Han har varit iväg och hämtat en FULL släpvagn med sand, handskottat i den själv, skottat av, krattat poolplatsen och stampat den helt själv. Jag? Jo jag har suttit inne i den myggfria värmen och gottat mig i ett dubbelavsnitt av Desperate Housewifes. Jag klagar inte....kanske ska gå in till honom. Han värmer sig med en kopp varm oboy.......



Ovido - Quiz & Flashcards