Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Jenny - 5 juni 2009 14:13

Så var det klart! Dom ska bara kolla ögonen eftersom det ser ut som att ett öga lever ett eget liv ibland, typ tar paus från jobbet eller nåt :-)


Nu drar vi till Stockholm och Tyresö! Kanske jag bloggar från mobilen :)

Av Jenny - 5 juni 2009 01:36

Borde väl egentligen sova vid det här laget men så är inte fallet. Min hjärna har arbetat konstigt idag så allt har blivit fel...


Jag var ju ledig idag och tanken var att jag skulle packa så allt skulle vara klart imorgon samt att jag skulle ta med grabbarnas grejer ikväll när jag åkte till stan och Wildas grejer skulle köras till mormor. Så blev det inte!!


Idag av alla dagar sa min hjärna att jag skulle storstäda, putsa fönster och byta gardiner. Jag har funderat på gardinbyte länge nu men inte gjort det så varför idag?? När Wilda ätit och gått och vilat så vaknade jag up, satte mig på golvet och grät...


Hela veckan har varit förfärlig, både psykiskt och fysiskt! Började förstå idag att det allt nog har med morgondagen att göra.

Man har gått på samma väg i många år när det gäller William, det har forcerat en hel del hinder på vägen. Men man har även fallit i gropar som man ( jag) kravlat mig upp ur för att nästa gång gå runt gropen. Målet har väl egentligen varit samma hela tiden även om jag inte funderat så mkt på vad som kommer att hända när vi är framme.

Nu är vi framme tror jag. Imorgon, vad jag har förstått så får William sin/a diagnos/er. Men då blir allt förändrat, ja inte med William direkt, men för oss inbillar jag mig. Vi har ju anpassat vårt liv så det ska passa honom till 99%, ingen av oss har ställt särskilt höra krav på honom för vi orkar inte tjafsa om ALLT!

Nu står man på en klippkant och vet inte vad som ska hända. Det gäller förmodligen att hitta en annan väg att gå, en lite mer avancerad väg som ställer högre krav på oss som föräldrar. Det är den vägen jag är rädd för, jag har inte den blekaste aning om jag klarar den. Har jag styrkan och viljan? Räcker orken till? Är så jäkla rädd att jag inte kommer att klara av att stärka och hjälpa mitt barn! 


Det mesta är i alla fall packat, smågrejs kvar. Kortet är gjort. Får se om jag hinner/orkar skriva något innan vi drar till Stockholm.


Ovido - Quiz & Flashcards