Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Fredag!

Av Jenny - 27 mars 2009 19:45

Har inte skrivit på några dagar nu. Har haft magsjuka, fanns inte så mkt att skriva om då :o)

Men nu är jag piggelin, visst lite mat och trött men det går väl över hoppas jag.

William har varit ledsen flera kvällar denna vecka, gråtit och varit ordentligt upprörd, vill inte till skolan! Visst han kan bli så i slutet på veckan om det har varit mycket men inte som det varit denna vecka.

Vet inte om det har att göra med att Williams enda killkompis i klassen har helt plötsligt slutat, han har varit ledsen för det men inte velat pratat om det. Gör så ont i mig! Alla föräldrar vill att ens barn ska ha kompisar även jag. Har alltid varit rädd att han ska bli utanför och det känns lite som han är det. Han är mest med förskolebarn på rasterna eller med två tjejer i klassen....tråkigt. Ja inte att han leker med dem, men det skulle kännas lite bättre om han var en "gänget" bland grabbarna i klassen oxå :o(

Ringde Williams superfröken igår kväll  och fråga om han fick vara hemma och det var ok. Det var viktigt för William att vi ringde och frågade först,gullungen!

Idag har jag då varit till stan med grabbarna, Wilda lämnade vi på dagis. Var ner på församlingsgården på förmiddan med Åsa och Annika, skulle kolla lite och få nyckeln. Grabbarna mumsade munkar i bilen på väg till stan, William har en tendens att alltid bli akut hungrig när han ska iväg och åka bil :-P 

Skulle på apoteket men där blev det strul, det är dock fixat nu via telefon. Teknik är bra när det fungerar. Var in på lindex en sväng, hittade en cerise kofta som jag ska ha till min blommiga kjol. På väg ut fick jag syn på en jacka som jag bara måste prova! Provade först en svart men kände att n, svart i vår nä. Provade en rosa istället och den var precis vad jag ville ha. Jag gillar ju inte rosa så jag fattar själv ingenting, en rosa jacka!!?? Men den är fiiiin. jacka

Måste nu få tag i en svart scarf, fanns ingen där eller på kappahl. Gick vidare till Hullsta fiket där vi lunchade med Annika, Patrik och Emelie. Barnen åt och mumsade, jag och Annika var lite mer återhållsamma, vi har ju haft samma elaka sjukdom.

Vidare upp på remse och storhandlade så nu är det fullt överallt. Dom är billiga på remsle, fick så himla mycke mat och basvaror för lagomt mycke pengar det gillar jag  :o) 

Nä nu är det Let´s Dance, ska kolla om jordgubbarna tinat. I så fall blir det jordgubbar och vispad grädde, gott och gi vänligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards