Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Trevligt......

Av Jenny - 10 juni 2009 00:46

...idag, ok, igår blir det väl eftersom klockan är över tolv då, var jag på en trevlig och MYCKET god lunch hos L.  Tror vi var 8 mammor och 10 barn. Det var så supersmarrigt. Wilda var en aning gnällig och kinkig, det är jag inte van så glädjen över det hela dimmades lite.


Har varit ledig för länge nu, behöver jobba, komma bort och andas. Vill se andra väggar, känna andra lukter kan hålla på länge och försöka sätta ord på vad jag behöver! Jag behöver inte äta som en gris vet jag oxå men skiter tydligen i det, inte heller behöver jag motionera tydligen!

Nä jag är less på det mesta faktiskt, vill gräva en grop eller en grotta som jag kan krypa in i och vara för mig själv. Verkligheten kommer ju ifatt en, det finns liksom ingen återvändo nu. Jobbiga tankar som maler, planer som måste göras, saker som borde omfördelas men det är ju lika troligt som att få se Jesus eller liknande. Är i en rejäl svacka på många plan, hatar när det blir så! Hela jag slutar ju att fungera då. Det blir sånt kaos och gytter i allt jag företar mig. Nåja, jag kravlar mig väl upp när jag är klar med gropgrävandet...........


Idag har William och Wiktor varit på Risön med skolan. Dom skulle ha fika med sig om dom ville, lite dryck och en glasspeng. Bakade bullar igår som dom hade med sig. Tyvärr så var väl dagen full med otrevliga överraskningar. William har ju sina egna ideer, eller inlärda vanor. Under vinter när det varit badhus så har dom blitt tillsagda att endast ta badpåsen. Detta gjorde William även idag. Gick in med ryggan på skolan och tar påsen med kläderna. Tycker att någon borde ha reagerat! I hans väska fanns hans festisar och hans  glasspeng. Tråkigt för honom måste jag ju säga. Det är bla  såna här gånger som en vuxen måste hålla ett extra öga på honom. Nu var det två snälla klasskamrater som gav honom några slantar så han kunde handla nånting i alla fall. Men man blir lite lessen, han behöver ju xtrakoll!!! Det blir alltid han som står utanför vid såna här situationer. Men nu är det snart slut på skolan för ett tag, jag slipper oroa mig för den biten, slipper lägga energi på att kolla och greja.

När dom var klar på Risön, lite tidigare än tänkt så åkte dom vidare till skolan. Den information vi fått var att dom skulle vara tillbaka på skolan den tid som dom slutar i vanliga fall, 13,15. Det innebär att pojkarna kommer hem 13,45-13,55 ungefär. Men idag serru, så hade busschauffören nån jävla tidtabell som var så viktig, inte vet jag hur han planerat rutterna men det handlar väl om pengar i vanlig ordning, han skulle bestämma hur han skulle köra utan att bry sig om ifall någon tog emot de barn som inte skulle på fritids.

Å som var på samma lunch som mig får ett telefonsamtal från dottern sin, och sen kom det ett från  F. Kontentan av det hela var att busschauffören släppt av mina barn 12,55 !!!! Fan, en timme tidigare än vanligt, jag var ju inte hemma. Som tur var så hade F uppmärksammat detta och plockade upp dom. Men jag blir sååå förbannad!! Och tur för samtliga ansvariga att jag inte hade pengar på kortet för då hade dom fått höra en lejoninna ryta till ordentligt! Pratade sen med klassläraren när jag lugnat ner mig, henne går det ändå inte att vara arg på för hon e så nedrans bra! 


Hur som helst så dräneras jag på energi ork av såna här grejer, det är jobbigt att hela tiden hålla på och tjafsa och jag kan inte heller bara godta vad som helst. Sen har jag dessutom en duracell-kanin som nästan jämnar mig längs fotknölarna känns det som. Nä fy sjutton, just nu tycker jag att det är jobbigt att vara mig. Jag struntar att det finns dom som har det värre tom.


Har förresten klippt William ikväll. Bra? Nä men inte superdåligt heller. Det blev inte sämre om man säger som så. Jag får stajla honom med gele och sånt inför avslutningen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards