Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Nu e jag arg..igen!

Av Jenny - 28 juni 2009 21:47

För vilken gång i ordningen vet jag inte!


Detta med föräldraskap, ja det verkar inte vara särskilt viktigt för alla. Varför ser man inte till att skydda sig om man nu inte kan ta föräldraskapet på allvar?


Jag är ingen perfekt förälder, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Finns det egentligen perfekta föräldrar? Äh det var inte det jag skulle avhandla här och nu!


I min lilla värld av värderingar, principer, rätt & fel etc så gör man ett val när man vid ett positivt gravtest väljer att fullfölja det som komma skall. Man väljer att för alltid vara bunden till en annan människa, man väljer att ge denna person all den kärlek och trygghet som man nånsin kan, man väljer att under en tid göra vissa uppoffringar, den nya lilla personen behöver det.

Första tiden så hamnar man som mamma längst ner på prioriteringslistan, MEN MAN HADE ETT VAL.

Man tar det lugnt under ett tag, lär känna den nya lilla varelsen, bygger upp ett band, moderskänslor (och pappakänslor naturligtvis) och får rutiner, och rutiner i sig skapar trygghet.

Man är med sin lilla bebis mest hela tiden, för det är viktigt, för både bebis och mamma, naturligtvis så ska pappa finnas där lika mycket


Ja, det är väl lite så jag tycker min lilla föräldra-regelbok ser ut. Ja det finns en massa mer saker men detta är lite grundläggande.



Jag har lagt mig i när det gäller denna bebis, men tror ni dom bryr sig? Nä, man är noga med att se till att jag inget får se, höra eller veta.

Den ena föräldern har anmälningar på sig sen tidigare, men påstår att det är elaka människor som vill h*n illa. Jag börjar fundera...... Har sagt till föräldrarna att det behövs sååå lite för att dom ska mista barnen, men inte heller det hjälper. Vet att andra sagt samma sak, men tydligen är det viktigare att man får åka ut på kalas.

Barn SKA inte lämnas bort så tidigt!! Barn i alla åldrar behöver rutiner, lugn och trygghet, dom ska inte vara ute i tid och otid och åka bil och flänga runt heller,eller kastas in hos snabbast tänkbara barnvakt!

Då gjorde man fel valfrån början, frågan är då om man förtjänar att få vara förälder???


Ni får tycka att jag är hård i min bedömning. Alla tycker inte som mig och så är det i samhället.

Men glöm inte att detta är MIN blogg, mina funderingar, mina värderingar och mina åsikter!


Det borde banne mig finnas ett vettigt program för såna här "föräldrar" som kan erbjudas via soc eller nåt, lära dom lite rim och reson och om barns behov. Jag morrar ordentligt nu, lika bra att sluta här.




 
 
Carola

Carola

28 juni 2009 23:32

Ja det finna många olämpliga föräldrar, tyvärr.
Det är synd om barnen, som inte valt att hamna i den situationen.

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

 
Ingalill

Ingalill

29 juni 2009 20:45

Håller med dig! det är ju inte barnen som valt att komma till världen men dom blir lidandes...

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Malin

Malin

2 juli 2009 12:46

Usch, Håller fullkomligt med dej!!! Att gå ut å roa sej hinner man även om 15-20 år när barnen är stora!! ( om man inte blev föräldrar i 50-60 års åldern vill säga ;-))

Nä, att få barn är ingen självklarhet, har man fått den gåvan ska man oxå förvalta den väl!!!

Kram på dej!
ps, kommer ni upp till Ramsele på bilträffen den 12/7??

http://www.familjenfrestadius.zoomin.se

 
Ingen bild

Jag själv

2 juli 2009 23:07

Ni har rätt allihopa!
Malin, jo vi kanske åker dit, Anders ska i alla fall dit med hojen :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards