Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Jenny - 7 maj 2009 20:29

Ja idag har det inte hänt mycke. Wilda sov länge imorse. Så jag fick en stund för mig själv, en panna kaffe och tidningen.

For ner på skolan efter frukosten, skulle träffa en kvinna som taltränar Wiktor varje vecka. Gav inte så mycke, han är duktig hos henne men vi pratade lite om situationer då han ska berätta något, han tappar ibland ord och får jättebråttom. Jag har svårt att höra, eller rättare sagt, jag har svårt att lyssna. Känns som jag inte riktigt orkar lyssna eftersom det blir jobbigt att förstå honom efter ett tag. Måste jobba på det lite, får dåligt samvete!

När vi var klara så hade grabbarna precis gått ut på rast till Wildas stora glädje. Fick gunga kompisgungan med en massa barn, det var jätteskoj. När rasten var slut ville inte Wilda åka hem så vi stannade kvar, åkte lite rutchkana och spatserade lite. Det blev ett himla liv när jag bestämde att vi skulle hem. Men vi var ute 45 minuter till här hemma. Gunga, grävde, åkte elbilen och trampa runt i min rabatt. 

Suttit med timecare medans hon vilade, fy så trist det är! Jag får aldrig till ett bra schema :-(  Vet inte hur dom andra bär sig åt för jag blir aldrig nöjd med mitt, ännu värre blir det sen när vi ska byta hit och dit för att få alla pass att stämma. Ja, ja man har ju ett jobb att gå till i alla fall och ett bra jobb dessutom som man trivs med.

Blev på dåligt humör efteråt, ja efter jag lagt schemat! Även om jag inte jobbar alla dagar så gör jag många timmar på jobbet i vilket fall. Ena veckan kanske jag bara gör 26 timmar medans jag gör 52 timmar en vecka. Men jag har samma arbetsbörda här hemma oavsett! Jag har alltid en jäkla massa tvätta som ska sorteras, tvättas, hängas, vikas, bäras upp och läggas in. Spelar nog ingen roll hur jag jobbar och just idag störde det mig nåt jävulskt! Samma sak med alla säsongskläder som ska fram och plockas undan *grymtar* Äh lika bra att lämna det ämnet innan jag går igång!


Wiktor hade säsongens första fotbollsträning ikväll. Jag passade på att gå elljusspåret runt det var ju promenaddag idag! Jisses va skönt det var! Trots kuperad terräng och mycke uppförsbackar så gick det att gå ett riktigt snabbt tempo! Blev både andfådd och rejält svettig! Bäst av allt med att gå där är att man slipper långtradarna och det är mjukt underlag, mycke bättre för mina trampdynor och benhinnor. Fick äntligen känna vilka sköna skor jag investerat en förmögenhet i.


Har fått paket idag från Panduro, en massa roliga saker! Hoppas jag. Bad Anders ta hem det men det glömde han, det var så mycke!? Jo, jo.


Min pappa har opererat sin ena hand och tumme idag. Han har otur med majmånader, ifjol var han sjukskriven maj, juni och juli och lite till då han gjorde illa benet rejält. Nu blir han hemma till mitten på juni. Han lär ju lida av att vara hemma stackarn. Han blir så rastlös, men hoppas han kan ta det lite lugnt nu.


Nä nu ska jag ut på tradera och försöka göra lite fynd :o)

Ovido - Quiz & Flashcards