Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Jenny - 13 maj 2009 22:35

Hämtade grabbarna efter skolan idag, jag tyckte dom kunde skippa fritids och umgås med sin mamma.

Hmm det blev lite fel för William han var ju inte förberedd på förändringen, brukar meddela fritids men gjorde inte det idag. Så istället för att åka direkt till Kullaborg för att spana in bäverhyddor blev det en tur till Långsele för inköp av mjukglass så blev allt bra,

Sen åkte vi och hämtade Wilda. Alltid lika kul att hämta henne när grabbarna är med, hon toksurrar värre än vanligt. Ungefär som, tja grabbar, kolla läget, här chillar jag hela dagarna.....typ :o)

Sen for vi och spana på bävergyddor, lite lurad hade vi dock blitt. Jag trodde det var ute på kullaborg men det var ju på andra sidan vattnet :o(  Men vi hittade en annan sen på ett annat ställe.

Men vi travade omkring där och kollade på träden som bävern gnagt på. William tyckte inte att detta var nödvändigt, han hade ju so/no i skolan, det räckte väl?!

Wilda var sjövild! Skulle ner till vattnet hela tiden, hon fick kasta lite pinnar så blev hon lite nöjd i alla fall. Tro om vi vågar ställa iordning poolen i år?

Wiktor var nog den som var mest intresserad, ställde frågor och så. Kul att nån tyckte avbrotten från vardagen var skoj. Men så började han frysa så vi begav oss hemåt.

Grabbarna gick in, William ville spela tvspel, Wiktor var både trött och frusen.

Wilda och jag stannade ute och rensade ogräs, eller jag rensade, Wilda turades om med Freja att kasta bollar i rabatten.


Kvällen bestod av beställning av foton, sång och pekboksläsning :o)


Jag har varit en snäll och bra mamma idag, inte bråkat på barnen en enda gång :o)


Nu ska jag sova!!! Börjar 7 :-(

Tycker det är jobbigt att börja sju, är alltid rädd att försova mig. Då är det inte lätt att somna heller...........

Av Jenny - 13 maj 2009 11:23

Imorse när jag vaknade på jobbet så kände jag verkligen inte att jag hade någon lust att gå så jag bestämde mig för att inte göra så heller. Går ju egentligen bara varannan dag så jag hade ju inte motionsdag idag. Men kl 9 när jag slutade så stog jag ombytt och klar. Gav järnet till elljusspåret. Gick först långa slingan och ja, jag vet inte vad som hände men jag gick även den lilla.

Kommer fram till bilen, rejält slut och fruktansvärt törstig........Hmm nyckeln vart är nyckeln, nej jag har tappat nyckeln!!!! Ja, vad göra? Jo, bara till att börja gå igen. Behöver jag säga att jag har fått en överdos av motion idag? Men det var skönt som vanligt och inte gör det något att det hjälper mig på min viktresa. Har ju stått och stampat på samma vikt i två, tre månader det var väl ett kg hit och dit men nu tror jag att det är på g i alla fall.


Näpp, nu ska jag fixa lite lunch. Tänkte försöka hinna att scrappa lite innan barnen ska komma hem. Det kom ju ett kit med posten idag, camoflauge tema ;-)


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards