Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Jenny - 21 maj 2009 22:57

har det varit idag. Eller tråkig har den väl inte varit, men det känns så, har inte fått något gjort. Skulle göra så mycke men inget blev av.


Sov ganska länge idag, 8,40. Det är väl bra med tanke på att vi har tre barn, den yngsta 17 månader :o) 

Förmiddan var seg, Anders höll ställningarna medans jag scrappade klart mitt första grattiskort. Det var lite klurigt med hur jag skulle göra en penggömma men jag gjorde ett kuvert till slut som klistrades fast. Kortet blev riktigt fint.


Åsa med hälften av barnaskaran var hit, fick en massa ruccolaplantor av henne. Tänkte sätta dom i jord men det kom en helvetes massa regn och det blev ruggigt kallt så dom får stå tills på lördag.

Satt och hinkade kaffe skitalänge...Åsa var nyfiken på min nya leksak, min cuttlebug :-) Tror hon blev lite sugen!

Jörgen var förbi en sväng oxå, drack lite kaffe han med. Han var lite rastlös idag....

Anders han stog ute i regnet och kylan och var duktig. Allt blev inte färdigmålat på vår altan när vi byggde den för två år sen. Det mesta blev bara grundmålat så det har han stått ute och gjort idag. När han väl kommer igång så finns det inte mkt som kan stoppa honom.


Själv hade jag även en plan på att jag skulle göra en kompost idag men inte heller det blev gjort :oP Det kommer fler dagar, varmare såna får jag hoppas.


Drog iväg hela högen och firade en kompis till William. Gott fika, fuskade idag...hade slarvat med lunchen och då blir det tokigt ibland. Börjar kännas som jag aldrig kommer att klara min målvikt :o( 


Grillade till middag, hade nå gammkött i frysen. Marined oxfilé, det gick att äta men majskolvarna var bäst! 


Nu ikväll har jag roat mig själv med att spela spel på datorn, roligt värre. Nä egentligen inte...Men jag har en LO som ligger på mitt bord, gjorde i ordning den före helgen men hade då ingen tejp och så. Men nu har jag svårigheter med texten. Texten är stansad i kamoflaugepapper och den ljusa gröna färgen är samma som grundpapperet allt läggs på. Känns som om det flyter in i varandra så jag funderar på om jag ska montera texten på ett svart papper, men jag kan inte bestämma mig....Skulle funnits ett facit i det här fallet.


Imorgon blir en lång dag......Ska ju jobba natten imorgon men först ska vi på bup. Vi ska på nån familjeintervju ett led i utredningen av Aspergers syndrom...Det är nåt nytt "scanningssätt" eller nåt. Skulle ta ganska lång tid, men hur länge är lång tid? 

Känner mig rätt säker på att han inte har AS, han har vissa autistiska grejer för sig men det kan ju även höra till ADHDn. Men misstanken finns ju där eftersom dom ska göra detta och dom har ju pratat om det från och till under åren. Men det ska hur som helst bli spännande att höra vad dom kommer fram till i slutändan, det får vi veta den 5/6, samma dag vi åker till Stockholm.


Imorgon ska en god vän till mig göra en grej och jag hoppas att det kommer att gå superbra och att det räcker att göra det en gång! Vet att du brukar läsa, du ska veta att jag håller tummarna imorgon!! kram på dig!


Nä nu ska jag packa jobbarväskan, hinner inte hem innan jobbet skulle jag tro. 


Ta väl hand om varandra där ute!


Over and out! 

Av Jenny - 21 maj 2009 00:08

Man e ju knäpp som sitter här denna tiden på dygnet! Igår var jag uppe till 2.00 upp igen imorse halv sju och nu sitter jag här igen! Jag är trött så in i helsike men har jag vett att lägga mig?? Nä inte det!

Satt och scrappade för en timme sen då var jag trött, ögonen föll igen på mig medans jag skulle försöka klura ut hur jag ska kunna göra en pengagömma på ett grattiskort jag scrappar. Insåg att nu var det dags för mig att sova......PUCKO!


Ja hur som helst så har jag ju varit till Sundsvall idag för att hitta några sommarkläder till mig. Jag köpte inte ett enda plagg till mig själv! Jag är en sån som vet vad jag vill ha på ett ungefär, men sånt fanns inte. Hittade egentligen jättemånga fina toppar på både gina tricot och vero moda men Wilda var omöjlig så jag orkade inte engagera mig i provning och sånt. På hm var det slut på det mesta, antingen fanns det xl eller s och det funkar inte så bra :o) Men, men jag fick handla annat till mig själv. Var ju in på panduro, skulle bara in och akut handla en grej så jag kunde färdigställa mitt scrapprojekt och skicka iväg det, men det blev mer än så ;-P  

Köpte även några små förvaringslådor för att kunna organisera min hörna lite bättre. Och jag köpte en dymo! Det var skoj att använda den oxå i scrappandet. 

Till Wilda hittade jag en jättefin bikini, eller det är ett badlinne och boxertrosa, så gulligt. Sen köpte jag ett par shorts, ett par byxor och en tröja till henne. 

Letade examenskläder till grabbarna som en tokig, det är nog som min mamma säger, att jag är kräsen. Dessutom praktisk! Vill inte köpa sånt som jag vet bara blir använt nån gång. Skulle aldrig falla mig in och köpa ljusa "finbyxor " tex, dom skulle bli använda en gång och sen ligga i garderoben och skräpa. Eller så skulle dom bli totalsmutsiga efter två ggr så dom bara är till att kasta. Man ska inte ta på barn kläder dom inte leka i är min åsikt.

Har ju desutom två grabbar som inte allas delar samma uppfattning angående kläder. William gillar inte skjortor, han kan ta på dom vid vissa tillfällen men helst inte. Så att köpa skjorta till honom är ju dumt. Det blev en tshirt som ser ut som den har en skjorta inunder och ett par långa jeansshorts. Kläder som alltså kommer att användas även efter skolavslutnignen. 

Wiktor älskar skjortor, säg kalas och han hämtar genast en skjorta. Dessutom klagar han på att han inte har någon slips, han vill ha en minsann. Hittade en ljus skjorta, lite tuffare variant med slips! Lyckans ost, typ. Den kommer oxå att användas flitigt. Ska kolla om jag hittar ett par ljusare jeansshorts åt honom här i stan, hittade inga som passade. Sen tror jag att han fick en tshirt oxå.

Sen var det mesta andra bara tråkhandling, träolja, torkarblad, ja ni vet!


Lunchen bestämde jag vart den skulle ätas. Vi åkte in till stan för att äta på Body in motion. Läckert ställe med lågkolhydratkost, så god mat! Inte så många rätter att välja mellan men det dom gjorde var genomtänkt!


Det är synd att tiden går så fort, det var massor som inte hanns med. Både jag och Wilda skulle ha skor men tji fick vi, samma gällde solcellslampor och plant.  Sparar pengarna istället....or not!

Var i alla fall hemma kvart i sex, mamma var snäll och tog hem pojkarna hit men middan hade vi i bilen så med det kunde hon inte hjälpa oss. Vi hade lite bråttom, William skulle på partaj kl 18 och vi var ju tvungen att få i honom nåt att äta. Gick väl så där, vi kom ju iväg till slut. Tog med lillebrorsan till han som hade festen så fick han vara här med Wiktor. JO, jag vet att den meningen blev konstig men jag orkar inte ändra.


Resten av kvällen kan ni ju gissa var jag har gjort. Organiserat mina lådor, stuvat om och lagt iordning osv. Ja och så scrappat förstås. Tyvärr skedde ett litet missöde. Min lilla vrå där jag sitter är en gammal dörröppning till köket. Inne i köket så är det en väg men här inne i datarummet så har vi alrig gjort i ordning. Sitter väl i att pumpen eller vad det nu är till golvvärmen sitter där. Det enda vi har gjort är att skruva dit två spånskivor för att inte Wilda ska fippla på nånting, hon e ju bra på sånt. I alla fall så satt jag här och behövde en grej i en burk som stod längst ner i stapeln av burkar. Naturligtvis så trilla en burk över kanten. Var locket stängt? Givetvis inte så nu ligger alla mina fina blommor där inne bland spånen. Anders får skruva lös skivan imorgon så jag kan plocka fram dom. Typiskt!


Nä nu ska jag sova! Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards