Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Jenny - 10 maj 2009 23:49

Fick panduropaket i fredags, hade beställt en förvaringsväska eftersom jag går omkring med mina papper i en tygväska så hörnen blir lite knöliga. Köpte även några nya fina papper.

Anders tyckte den var bra men påpekade att jag inte scrappat sen jag gjorde mitt tävlingsbidrag. Nä men det är lite svårt när det finns både ideer och vilja men man har inga bokstäver! 

Jag ska nu få en Cuttlebug, tjoho. Bestämde att det får bli min morsdagspresent och födelsdagspresent den får kanske vara en julklapp oxå för den är lite dyr............

Idag gjorde jag en sida trots brist på bokstäver. Vi hade ankor en gång i tiden, så dom förevigade jag. Blev väl skapligt men huvudpapperet som allt klistrades på blev för mörkt. Kan inte lägga upp den här för fotot blev inte bra, det är rätt svårt att fota layouterna. Ska prova imorgon ingen i dagsljus så man slipper blixten som bländar korten.


Over and out...NU ska jag duscha!!

Av Jenny - 10 maj 2009 23:16

Har precis kommit hem, har varit på en biltur med mamma. En lillebror kommer med tåget inatt så vi körde ner en bil åt honom då behöver ingen kliva upp för att hämta, smart lösning ;-) Bara ingen snor den nu.....


Har ju jobbat, kom ifrån jobbet typ 9,40, tycker att våra pass lika gärna kan vara till 10. Jag har aldrig kommit från jobbet kl 9 när jag har haft mitt dygnspass, hmm. Åkte direkt för att sola...så skönt men jag blir ju aldrig brun! Jag vill bli pepparkaksbrun...eller nåt åt det hållet i alla fall.

Men det är nåt skumt med solariet, tror det luras. Tycker det ser ut som jag fått färg när jag kliver ut ur ståsolariet och känner mig nysolad hela dagen. Men så kommer den där stunden på kvällen, ja även på dagen sker det ju, när man måste duscha, På nåt märkligt sätt så är det som om färgen rinner av när jag duschat! Och jag VET att det inte är en sån där brun-utan-sol spray som sprutas på för man blir inte kladdig (har ju provat en sån där sprayning på salong en gång i tiden så jag vet hur det kändes)i "tuben". Hur som helst så är det nåt fuffens...måste bara komma vad det är.


Idag var det vårstädning på Kulla. Anders fick åka själv, William ville verkligen inte följa med dit och vi hade ingenstans att ha honom heller. Sen hade jag jobbat så jag tyckte att jag nog kunde vara hemma med gott samvete. Men det var många som inte var där alls tyckte jag Anders sa.


Jag har fattat ett beslut! Jag är ganska anti mot att barn ska ha mobiltelefoner. Har haft väldigt svårt att hitta ett bra argument till att barn behöver mobiler. Att dom ska ha nåt att lyssna på musik i tycker jag inte är tillräckligt bra. Mina barn har varsin stereo och vi har mp3-spelare. Dom är aldrig på stan och villar bort sig så dom behöver ringa heller. Tycker själv att det är lite av ett stressmomentmed mobiltelefoner. Man förväntas finnas tillgänglig dygnet runt och man tappar lite av vanlig samtalskontakt. Det blir snabba samtal och korta sms istället för att ringa en kväll och surra som vanligt...Sen vet ju ingen hur mkt strålning som egentligen kommer in i huvet och hur skadlig den är. Jag var väl drygt 20 år när jag skaffa min första telefon och tanken då att mina barn ska ha en när dom är 9 och 7 får mig att bli ännu mer anti. Är en riktigt tjurfia :o)

Men igår var William till en klasskamrat. Kamraten ringde på morronen och ville ha någon att leka med, William blev jätteglad och ville åka på momangen. Men eftersom William helst inte äter när han är borta så var han tvungen att äta lunch först. När Anders hämtade honom på eftermiddan så hade William inte haft någon bra dag. Klasskamraten hade inte lekt med honom utan lekt med en annan pojke hela tiden som det lät. Blir så otroligt ledsen för hans skull!! Och sur och besviken på föräldrarna. Han hade inte druckit eller fikat nåt heller, vet inte om han tackat nej eller om ingen haft tid att fixa nåt. Så nu ska William få en mobiltelefon, basta! Han ska kunna ringa hem om det inte är bra annars kommer jag inte våga låta honom åka bort. Det är väl ett bra argument om något!?


Fick en liten sommarpresent idag!! Av en go och fin vän, hon är en omtänksam och gullig! Tusen tack igen och Puss på dig, jag vet att du brukar läsa ;-) Jag fick ett rosa för att jag nyss börjat gilla den färgen.

Har grävt i landet idag, vänt upp alla jord och rensat bort allt ogräs i den delen vi satt potatis tidigare år. I år ska jag inte sätta potatis, men funderar på att flytta jordgubbarna till den delen. Får se hur jag gör. Mina anemoner börjar komma nu, men inga andra lökar är på väg upp. Inga grönsaker heller för den delen, jo gräslöken. Har sått morötter, vitlök, basilika, dill, oregano och sallad. Purlolök och paprika har jag försått inne men har inte vågar sätta ut dom än. Ska även så persilja och sockerärtor, mums filibaba :o)


Nä nu ska jag in i duschen och sen nanna kudden.


Ovido - Quiz & Flashcards