Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Jenny - 22 maj 2009 23:18

Ja, här sitter man nu på Lilla Tyresö och dricker lite vin. Sitter ett gäng till här nere i källaren. Varmt och skönt, första gången på länge som jag inte fryser. Imorgon funderar vi på att åka ut till kungens kurva, bröllopet är inte förens kl 17 så det är lika bra att göra lite shopping. Får ju inte komma hem tonhänt. Det var inte så farligt som jag befarat idag på bup. Inte som jag trodde i alla fall. Men en och en annan tår fälldes. Det är ju ändå detta jag har sagt så länge men det blir så definitivt. Men nu kan man inte neka honom hjälp om han behöver i alla fall. Redan nu ska dom fixa fram en Alfasmart som personligt hjälpmedel, det blev ju rektorn glad över. Diagnoserna blev Adhd, aspergers syndrom och motorisk utvecklings försening. Ögonen ska kollas upp igen, måste utreda om han bara skelar. Nä nu ska jag kolla om Anders vill röka. Sov gott!

Av Jenny - 22 maj 2009 23:18

Ja, här sitter man nu på Lilla Tyresö och dricker lite vin. Sitter ett gäng till här nere i källaren. Varmt och skönt, första gången på länge som jag inte fryser. Imorgon funderar vi på att åka ut till kungens kurva, bröllopet är inte förens kl 17 så det är lika bra att göra lite shopping. Får ju inte komma hem tonhänt. Det var inte så farligt som jag befarat idag på bup. Inte som jag trodde i alla fall. Men en och en annan tår fälldes. Det är ju ändå detta jag har sagt så länge men det blir så definitivt. Men nu kan man inte neka honom hjälp om han behöver i alla fall. Redan nu ska dom fixa fram en Alfasmart som personligt hjälpmedel, det blev ju rektorn glad över. Diagnoserna blev Adhd, aspergers syndrom och motorisk utvecklings försening. Ögonen ska kollas upp igen, måste utreda om han bara skelar. Nä nu ska jag kolla om Anders vill röka. Sov gott!

Av Jenny - 22 maj 2009 23:18

Nu ska vi se hur detta går.

Skriver från mobilen, går ju inte att skriva på jobbet. Lika bra att inte göra det heller!

Var ju på bup idag. Skulle göra familjeintervjun, hade blivit förvarnad om att det skulle ta tid. Och nog tog det tid alltid. Nästan tre timmar! Jobbigt att vända ut och in på William så här, det blir så kompakt. Man funderar, är han verkligen så här. Men det är ju så det är. Tur att inte alla egenskaper syns hela tiden, dom avlöser ju varandra. Men det blir jobbigt. Hon som gjorde intervjun tyckte att mycket stämmer med aspergers syndrom. Fan jag som var så säker igår på att det inte var så. Men vi får väl se hur det går på sammanställningen.

Idag när Anders hämta lillan så hade hon en riktigt sunkig blöja! Jag ser ett mönster, det är nämligen inte första gången. Men hon har aldrig haft fasttorkat bajs i rumpan! Tyckte så synd om henne när Anders berättade. Wilda är super duktig på att säga till när hon vill gå på pottan. Behöver hon bajsa så tar det en stund, den stunden behöver hon. Hon kan sitta själv så ropar hon när hon är klar. Gör hon nån gång i blöjan så säger hon till på en gång. Det gör dagens fynd ännu värre. Blir så ledsen. Vet inte vad jag ska göra. Måste väl ta upp detta. . . .

Nä nu vill jag inte skriva mer, har bara tråk att säga i alla fall.

Over and out. Nu ska jag lösa sudoku. . . .

Ovido - Quiz & Flashcards