Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Jenny - 20 maj 2009 00:33

Idag var det dags för ombesiktning. 11.09 hade jag tid, kändes inte bra alls att sticka från jobbet för att göra detta. Men jag var ju tvungen, fanns inte så många tider att välja på.

Jag var där ca tio i och registrerade min ankomst. Klockan går..... Bil efter bil får åka in och jag blir mer och mer förbannad. Ville ju att detta skulle gå fort, jag hade ju ett arbete att sköta. 11,18 gick jag in och frågade när jag skulle få komma in. Fick vänta 10 minuter till men sen var det äntligen min tur. Döm av min förvåning när besiktningsmannen säger att vi kunde makulera denna besiktning så jag slapp betala. Eh va? Felen var inte åtgärdade!!!! Tror ni jag var nå vansinnig då eller? Jag var förbannad på all denna tid som gått tills spillo och sen vart jag arg för att bilen bara var åtgärdad till hälften :-(

Tillbaka på jobbet gick jag in på hemsidan och skulle beställa tid för en ny ombesiktning, 9/6 fanns det tid. Jamen tjena, jag får ju körförbud på torsdag!

 Avreagerade mig genom att sätta mig ner ch försöka mig på att göra ett sommarschema för vikarierna. Efter hundra timmar eller nåt sånt var det klart, återstår att se om det blir godkänt. Har ju aldrig gjort nå dylikt förut men nån gång måste man ju prova. Kände att jag i alla fall kunde försöka...


Efter arbetsdagens slut var det till att hämta upp barnen på dagis och fritids. Snabbmiddag, potatisbullar, lax till mig. Wiktor skulle ju spela fotboll ikväll och Anders jobba till 21. Mamma var snäll och tog William som inte ville följa med och Wilda som jag inte ville ha med. Grabbarna var kanonduktiga även idag, dom vann med 10-0 och då var det 3 mål som blev bortdömda.

 Ikväll kolla jag på desperate housewifes, missade förra veckan så jag kände mig helt vilse. Måste leta rätt på vart man kan kolla repriser på nätet! Sen har det varit scrapping för hela slanten :o) Mitt "lilla" projekt måste skickas imorgon om det ska hinna fram. Började på ett födelsdagskort sen, ska bli skoj att se hur jag får till det. Det är så förbaskat kul och avkopplande. Fick nya kort idag, vill köra igång på studs med alla ideer jag har. Men limmet är nästan slut, skärbladet till skärmaskinen är dåligt, jag har inga limklickar och ingen självhäftande tejp. Tejp ska jag köpa imorgon på biltema i alla fall 


Vi åker ju till Sundsvall imorgon bitti. Jag, Anders, Wilda och farmor Gerd. Tänkte åka vid 9 så vi hinner med, ska ju vara hemma till halv fem för att hämta grabbarna. William ska dessutom iväg på fest kl 18.


Alla saker jag skulle köpa är bortblåsta förutom tejpen. Verkar som det bara är Anders som har långa listor!


Just det ja, Anders har dragit hem en husvagn idag!!! Ve och fasasäger husvagnshataren..... En gammal, halvgisten sak med mögelprickar eller vad det nu är. Jag fattar inte varför allt ska hem hit? Vore väl bättre att lägga sån energi på fruns trasiga bil eller? Ja, ja han ska ha nåt att greja med oxå.


Nä nu blir det sängen!  Over and out!


Ovido - Quiz & Flashcards