Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Jenny - 17 maj 2009 23:46

Vilken härlig dag! Perfekt väder för maratontvättning!!

Bäddade ju rent i alla sängar igår, perfekt att tvätta allt idag och hänga ut. Doftar dessutom underbart!


Gjort klart i jordgubbslandet, äntligen. Kastade jättemånga plantor och skott. Ska köpa några nya, behöver nya fräscha som ger mycke bär.

Rensat i rabatterna, vill att mina lökar ska visa liv nån gång. Börjar fundera på vad det är för skit som Bakker säljer faktiskt! Plantorna som jag köpte var döa allihopa, inget av det jag sått har kommit upp, lökarna händer inget med heller. Så nu handlar jag inge mer därifrån.


Anders har börjat måla på altanen, kommer att bli bra det här :o) 


Bjöd hit mamma  och pappa på grillat idag och eftersom Björn och Göran bor hemma så innebär det ju att dom oxå kommer ;-) I samma veva dök Jörgen upp och därefter Lars, Helena, Olivia, Felix och lilla Leslie. Tänk om vi oxå kunde få bli bjuden på middag hos nån av mina bröder?! Hoppas ni läser detta, det börjar bli lite payback-time ;-)


Kvällen gick fort, barnen kom snabbt i säng så jag fick sätta mig och scrappa. Snart är mitt lilla projekt klart, ska låna några bokstäver imorgon av en arbetskamrat. Ska nog passa på och låna ett annat alfapet oxå, började ju på en ny layout idag. Bilderna är från Bosnien och det skulle passa perfekt med alfabetet Diesel! Vill att det ska bli imorgon!


Nä nu blir det bingen. Motion och arbete väntar imorgon!


Over and Out

Av Jenny - 17 maj 2009 00:29

skviver jag :o)


I torsdags jobbade jag 7-16, var skittrött, orkade inte skriva. Inte nog med att jag jobbade, skynda hem för att hämta upp barnen på dagis och fritids. Järnet hem för att fixa middag. Chiligryta blev det, hade köttfärssås kvar så det går fort att göra. Själv åt jag omelett som jag fick Anders till att fixa på morronen innan han skulle jobba. Puss på dig!

Efter middan blev det bara att åka iväg på fotbollsträning. Blev ingen promenad för mig i elljusspåret tyvärr, hade ju William och Wilda med mig.

Duschoch kvällsfika för samtliga och sen i säng. Hade ju städningen på Kulla. Jörgen var snäll och kom ner hit medans jag och Anders var och städa. Var hemma halv elva nånting, det blir lite drygt ibland.


Fredag hade Wiktor kompis här. Lugnt och skönt med andra ord :o)

Sen kom mamma hit och lämnade lilla Engla, Anneli och Martin var på begravning. Hon e så söt! Wilda var alldeles tokig! Men hon var så snäll och duktig och FÖRSIKTIG! Jag var en aning impad, Wilda är ju ändå bara 17 månader. Men hon e en otroligt duktig tjej.

Vi käkade middag på 87:an, jag åt något gi-vänligt eller vänligare kanske man skulle säga. Hur som helst så triggade den mig inte, fick alltså inget sug efteråt.

Middan blev till av den anledningen att min cuttlebug hade kommit! Behövde en anledning att komma till LÅngsele för att ta ut pengar så jag kunde hämta den ;-) Satt sen och scrappa till halv två inatt. Det blir så av bara farten! Anders var ju ändå på möte på mc-klubben, barnen titta på film, tyckte jag kunde sätta igång med mitt lilla projekt. Kan inte skriva vad, man vet aldrig om personen som ska få den läser detta :-P

Det är så rackarns besvärligt när man ska sluta,jag sprider ut mina saker rätt rejält när jag håller på. Det är inge skoj alls att behöva plocka bort och plocka fram hela tiden.


Imorse vaknade jag av en mycket ilsken Wilda. I vanliga fall så kan hon ligga bra länge och småsurra. Men fem i nio hörde jag henne, det gick på 20 sekunder så var hon arg. Förstog ju varför när jag kom in. Hon hade fått av sig blöjan nån gång i natt, blöjan var torr men hela sängen var blöt. Hon hade bråttom att komma ner på pottan och där kom en ordentlig skvätt.

Hon har blitt så otroligt duktig på att säga till, har varit det typ sen före jul men nu säger hon till både om man är ute eller om man är borta. Man har ju inte med sig pottan överallt men nu har hon lärt sig att använda toan oxå. Att kissa utomhus gillar hon dock inte och det är med ilska hon kissar i blöjan speciellt om hon sagt till innan. Hemma så går hon oftast omkring utan blöja och piper då iväg på pottan och både kissar och bajsar. Ropar högtoch klart när hon bajat. Funkar inte när hon är på övervåningen, har ju ingen toa där och pojkarna lyssnar inte så bra på henne. Men otrolig är hon.


Wiktor hade premiär match idag. Jisses va han har blivit duktig! Kämparglöd och massor av ork och vilja, gjorde mål dessutom. Helt fantastiskt! Tänk va mycke dom hinner utvecklas under vintern, jag var så impad av honom och han var riktigt stolt!!! Sög åt sig av berömmet och jag förstår honom, han får ju inte så mkt beröm annars, måste bli bättre på det.


Trots hans prestationen idag så var han och William tvungna att städa sina rum idag och lekrummet. Jag stog inte ut av dammlukten längre. Jo jag känner när det luktar damm, men bara här hemma tror jag. Så idag blev det dammning, sortering, städning och nya sängkläder. Putsade inga fönster och bytte inga gardiner men det är inte så noga. Passade även på att ta vårt sovrum och wildas. Tömde Wildas blivande rum på det mesta, tänkte börja måla där så vi kan göra iordning för flytt av lilltjejen.


Anders var rikigt snäll idag. Jag har varit lite grinig och tjurig idag. Blir så stressad över allting som jag känner att vi måste göra och han tänker visst inte vara ledig nåt i sommar heller. JO, en vecka men det är för att dagis ska vara stängt så han har inget val. Vi måste kapa ved, fixa toa uppe, fixa Wildas rum, måla klart altanen ,fixa ingång till altanen från marken, fixa räcke på altanden, brädfodra sista gaveln osv osv.......

HUr som helst så fixa Anders några skivor idag, så nu har jag ett arbetsbord i datarummet här nere där jag kan sitta och scrappa. Sånt gillar jag!'


Har lite abstiens, har inte gått nåt sen i onsdags! Ska nog sticka tidigt imorgon, måste få min promenad!


Nä nu måste jag upp och bädda sängkläder i vår säng så vi kan gå och sova nån gång. Barnen vaknar kanske tidigt. Fast har vi tur ligger dom till halv nio, dom la sig 21 hela högen och det är ju söndag och då brukar dom vara trötta.


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards