Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Rubrik saknas

Av Jenny - 27 maj 2009 21:27

Hemma från arbetet och alla andra uppdrag jag har haft idag. Känner mig inge piggare förutom de timmar alvedonet finns  i kroppen!


Efter jag fått några undringar så vill jag bara säga att jag ville inte sparka några kängor igår när jag skrev om William. Men ibland är det bara så jobbigt att som mamma förklara/försvara hans avvikelser.

För mig är det så självklart men dock jobbigt att han är som han är.

För mig är det även självklart att vårt sociala nätverk oxå ska tycka att det är självklart, de ska inte fundera och spekulera om det. Det hade ni inte gjort om han hade haft hjärtfel eller diabetes, eller hur?

Ja, ja det var i alla fall inte menat som ironi eller dylikt, det var bara en liten förklaring för ökad förståelse :)


Var på bup idag med William, han skulle göra ett Aidos-test. Jag fick sitta bakom spegeln och både se och höra.

Faschinerande upplevelse måste jag säga.

Han är så otroligt charmig som bara han kan vara.

Intressant att se på så här nära håll och i en situation där inga intryck runt omkring kan störa honom. Även personer som inte är särskilt pålästa skulle lätt se hans avvikelser i den situation han var idag :) Gulltroll! Man ser så otroooligt mycke när man sitter som jag satt idag. Han är så faschinerande, så otroligt ojäm! Svårt att beskriva upplevelsen idag. Blir intressant den 5/6!!


Skjutsade honom tillbaka på skolan lagom till lunch.


Hem för lunch till mig, tog maten med mig till mamma och bjöd på kycklingsallad, alltid trevligare att äta med någon. Lillebror Göran nosade sig till att det var mat på g i vanlig ordning.

Hem och skurade av vindruvskladdiga golv innan det var dags att hämta Wilda, hon hade läkartid halv tre. Hon har fått sånt fult utslag på ena sidan. Nässelfeber trodde doktorn och skrev ut tavegyl, får se om det hjälper. Körde Wildisen till pappa på bilisten så fick hon skrota på där litegranna. Jag åkte och jobbade. Seg kväll, berodde kanske på att man inte var så pigg.


Blev inget kommunrus, flera som backade ur. Inge kul att vara själv, likabra det med tanke på bacillerna i kroppen.


Nä måste nog gå och kolla hur det går för Anders med hans nya mobiltelefon!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards